onsdag 30 maj 2012

Lust att blogga återfunnen.

Min lust att blogga tog visst ett år på sig att komma tillbaka. Har inte känt att jag haft någonting att skriva om, märkligt med tanke på hur mycket som händer i livet hela tiden.

Jag skriver mest inne i huvudet, där dansar formuleringar omkring oavbrutet. Men att få dem därifrån ner i skrift har varit omöjligt. Tills nu, nu längtar jag efter att jobba med text rent fysiskt. Sitta och mecka vid datorn dag ut och dag in.

Jag tror att jag hade tappat fart och självförtroende på alla områden i livet. Jag ville ingenting, inte umgås, inte jobba, inte skriva, inte prata, inte något faktiskt. Jag har fått tvinga mig att göra saker men innerst inne kände jag inte lust inför något. Jag känner igen det från andra deppiga perioder i livet, det första tecknet är alltid att jag inte längre lyssnar på musik, en varningsklocka som jag sällan lyssnar på.

Nå, nu kommer det kanske att komma inlägg lite oftare, jag gör som Orsa kompani och lovar inget bestämt men det känns onekligen som att orden rinner ur fingrarna och ner på tangenterna snarare än att stanna upp i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar